Anasayfa / Yazılım / SEO / Alan Adı (Domain Name) Belirleme

Alan Adı (Domain Name) Belirleme

Domain adı ziyaretçilerin web sitesine ulaşmak için kullanmış oldukları URL’yi ifade eder. Ayrıca arama motorlarının web sitelerine erişirken ilk kontrol ettiği kriterdir. Domain yani web sitesi adınıza karar vermek kritik bir iştir, çünkü daha sonradan değiştirilemez. Hele ki sitenize birçok içerik girdikten sonra, ama motorlarına indekslendikten sonra sil baştan bi şeylere başlamak pek kolay vazgeçilebilecek bir durum değildir. Dolayısı ile web siteniz ile uyumlu olan, içeriğinize, amacınıza uygun bir domain adı seçmelisiniz. Ayrıca hatırlanması kolay olmalı ve mümkünse içerik ile uyumlu isme sahip olması faydalı olacaktır. İnternet üzerinden domain adı almak için hem yurtiçi hem de yurt dışı olmak üzere birçok site bulunmaktadır. Herhangi bir yöntemi kullanarak satın alma işlemi yapabilirsiniz.

Alan Adı Uzantıları

Alan adlarının bir de uzantıları mevcut tabi. Bu uzantılar .com, .net, .gov, .edu, .org gibi ifade edilirler. .com uzantısını genelde şirketler, şahıslar, .gov devlet kurumları, .net yine şirketler, şahıslar, .edu eğitim kurumları, .org organizasyon kuruluşları, dernekler, sivil toplum kuruluşları tarafından tercih edilir. Günümüzde daha farklı türde de alan adı uzantıları mevcuttur.

Çoğu web sitesi sahibi alan adını 1 yıllık olarak alır ve her yıl yenileme yoluna gider. Ancak burada bir tüyo vermek istiyorum, arama motorları 3 yıl ve üzeri olarak tescil edilmiş siteleri daha istikrarlı görebilirler. Tabi bu tek bir kriter değil ama sizi yine ufak da olsa öne geçirebilecek kriterlerden birisi.

Gizlilik Politikası Nedir?

Gizlilik politikası bir web sitesinin politikasını, web sitesinin bilgileri nasıl topladığını, üyelik bilgilerini, ad, soyad, e-posta gibi nasıl koruyacağını belirten bir yazıdır. Bu yazı bir web sayfası olarak kullanıcılara sunulur. Web sitenize gizlilik politikasının eklenmesi ziyaretçilerin kişisel bilgilerine önem verdiğinizin ve profesyonel bir yaklaşım benimsediğinizin göstergesidir. Ayrıca Gizlilik Politikasının olması, Google endeksleme hususunda SEO için önemli bir etkendir. Gizlilik politikası bir Web sitesinin güvenilir olduğunu beyan ettiği önemli bir kriterdir.

Gizlilik Politikası Sayfaları Neleri İçermelidir?

Gizlilik politikası sayfasında Web sitenizle ilişkili olarak kullanıcılardan kişisel bilgilerinin neden istendiğini, bu bilgilerin türünü, bu bilgilerin nasıl korunacağına dair bilgilendirmeler olması gerekir. Bu bilgilerin 3. Taraf ile paylaşılmayacağı gibi taahhütleri de içermelidir. Gizlilik politikası oluşturmak için Türkçe birçok siteden ilham alabilirsiniz. Yabancı kaynaklı olarak da otomatik gizlilik politikası oluşturma imkânı tanıyan www.freeprivacypolicy.com gibi siteler mevcut.

İletişim Formları Kullanmak

İletişim formları kullanmanın SEO üzerinde doğrudan bir etkisi yoktur. Ancak kullanıcılar ile iletişime geçmeniz açısından faydalı olacaktır. Sitenizde iletişim formu kullanmanız önerilir. Bunun için tabi kodlama bilgisi ile kendiniz de yapabilirsiniz veya yaptırabilirsiniz. Hatta bazı web siteleri bu tip formlar oluşturabilmek için size yardımcı olabilir. Özellikle PHP formları tasarlamak için www.phpform.org sitesini öneririm. Burada tanımlanmış alanları ekleyerek basit bir şekilde PHP form oluşturabilir ve kaydedebilirsiniz. Akabinde indirdiğiniz form dokümanın kodlarını alarak kendi web siteniz üzerinde kodlarınıza ekleyebilirsiniz. HTML kodlar ile alakalı olarak da yine bir çok kaynak olduğu gibi https://www.w3schools.com/html/html_forms.asp adresindeki bilgilerden de yararlanabilirsiniz. Ayrıca www.123contactform.com, www.emailmeform.com ve www.myjotform.com gibi sitelerden de form oluşturma hususunda destek alabilirsiniz.

Browser Uyumluluğu

Web sitesi oluşturulduktan sonra, site ziyaretçilerinin onu görebilmesi ve herhangi bir hata veya sorun olmadan gezinmesi için farklı tarayıcılarda düzgün görünmesini sağlamak önemlidir. Büyük şirketlerde bu işi doğrudan yapan test ekipleri vardır ancak kişisel web sitesi sahipleri bu test işlemlerini kendi bilgisayarlarına kurdukları farklı browserlar aracılığı ile test ederler. Web sitenizin farklı browserlar ve farklı işletim sistemlerinde test edilmesi önemlidir. http://browsershots.org adresi üzerinden sitenizin çeşitli tarayıcılarda nasıl göründüğüne ilişkin sonuçlara ulaşabilirsiniz. Sitenizi test etmek için ayrıca www.crossbrowsertesting.com adresini de kullanabilirsiniz.

Adobe Browser Lab ile de sitenizi farklı tarayıcılar üzerinde test edebilirsiniz. Adobe Browser Lab kullanabilmek için öncelikle bir Adobe ID oluşturmanız gerekir. Adobe Browser Lab üzerinde web sitesini test etmek istediğiniz tarayıcının sürümü ile canlı olarak test edebilirsiniz.

Tabi artık günümüz de browser uyumluluğunun yanı sıra web siteleri akıllı telefonlarda, tabletlerde de görüntüleniyor. Dolayısı ile boyutlar da önemli. O yüzden responsive dizayn kullanmak da web tasarımı için önemli bir kriter. Bunun için de yine güzel bir test ortamı sunan web sitesi mevcut. http://quirktools.com/screenfly adresi üzerinden konuya ilişkin test işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz. Gerçekten çok kullanışlı bir site. Screenfly üzerinde tanımlı cihazlara göre görüntüleme nasıl görebileceğiniz gibi aynı zamanda spesifik boyutlarda girerek sitenizin nasıl göründüğünü görebilirsiniz. Tablet boyutları, mobil cep telefonu boyutları, monitör boyutları, TV boyutları gibi birçok test etme ortamını sağlamaktadır.  Çözünürlük testini aynı zamanda Chrome tarayıcılar için kullanılan çözünürlük testi eklentisi ile de çözebilirsiniz. Bu eklentiye erişmek için https://chrome.google.com/webstore/detail/resolution-test/idhfcdbheobinplaamokffboaccidbal?hl=en

Adresine göz atabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir