Son Haberler
Anasayfa / Yazılım / SEO / Anahtar Kelimelerin Önemi

Anahtar Kelimelerin Önemi

Arama Motoru Optimizasyonu’ndaki (SEO) anahtar kelimeler terimi, web sitenizin içeriğindeki en önemli kelimeler veya kelimeler grubudur. Anahtar kelimeler SEO sürecinde önemli bir rol oynamaktadır. Çünkü arama motorları sitenizi dizine eklemek için anahtar kelimeleri kullanırlar. Bu nedenle, SEO sürecinin başarılı olması için web sitelere ilişkin olarak anahtar kelimelerden nasıl yararlanılacağını anlamak çok önemlidir. Web sitelerine trafik çekmenin en önemli adımdır anahtar kelimeleri kullanmak. Anahtar kelimeleri seçme işi tabi sitenizin içeriğine göre, hitap ettiğiniz kitleye göre seçilmelidir. Eğer siteniz çok spesifik bir konuya hitap ediyor ise buna ilişkin olarak anahtar kelimeleri daha net belirleyebilirsiniz. Ama sitenizin kapsamı daha geniş ise kullanacağınız anahtar kelimeler de daha geniş çerçevededir. Tabi bunun da ayrı riskleri var. SEO süreci için ekstra bir çaba gerekecektir.

Sınırlı Sayıda Anahtar Kelime Sayısına Odaklanın

Optimize etmek istediğiniz yeni bir web siteniz varsa, belirli sayıda bir anahtar kelime kategorisine odaklanmalısınız. Örneğin diyelim ki fotoğrafçılık konuları işleniyor. Burada fotoğraf efektleri, fotoğraf teknikleri, düğün fotoğrafçılığı gibi kelimeler kullanılmalıdır. Böylelikle web siteniz arama motorlarında hızlı bir şekilde endekslenir ve bu anahtar kelimeler sayesinde diğer web siteleri arasında daha iyi bir sıralamaya girmesine yardımcı olur. Daha öncede belirttiğim gibi spesifik konulara odaklanmış sitelerin SEO sürecinde anahtar kelime işlemleri de daha kolaydır.

Genel Anahtar Kelimelerin Özelleştirilmesi

Bir web sitesi için anahtar kelimelerin genel olması birçok sitede rastlanılan durumdur. Genel kelimeleri kullanmak önemlidir ama tabi genel kelimeler sizi bir anda web siteleri sıralamasında öne çıkarmaz. Çünkü daha eski olan web siteleri daha çok sayfada endekslenmişlerdir. Örnek olarak Photoshop kelimesini ele alalım. Bu kelimeyi yazdığınızda muhtemelen en önce çıkacak sayfalar içinde Adobe sitesinin sayfası, wikipedia sayfaları gibi siteler daha önce çıkarlar. Dolayısı ile bu genel anahtar kelimeleri yalnız başına kullanmak yerine biraz daha uzun kelimelerden oluşturarak genel anahtar kelimelerinizi özelleştirebilirsiniz. Biz buna kuyruklu kullanım diyebiliriz. Örnek olarak SEO kelimesi yerine       “SEO ipuçları nelerdir?”, “SQL” yerine “SQL Transaction komutu” gibi ana anahtar kelimenin yanına yardımcı kelimeler koyarak özelleştirme yapabilirsiniz. Böylelikle genel kelimelerde kökleşmiş bir şekilde üstte çıkan sitelerin önüne dahi geçebilme şansı yakalayabilirsiniz.

Web Sitenizin Anahtar Kelimelerini Optimize Edin

Anahtar kelime optimizasyonu, web sitenizde önemli bir etki görmek için zaman ve çaba gerektiren, yavaş ve uzun vadeli bir işlemdir. Dolayısıyla, bir kerede bir anahtar kelimeye odaklanmanız gerekir ve web sitenizin içeriğini bu anahtar kelime için optimize etmeyi tamamladığınızda, başka bir anahtar kelimeye geçebilirsiniz. Anahtar kelime odağını sınırlı tutmak iyi bir SEO sonucu almak için önemli bir kriterdir. Web sitenizde yeni bir sayfa oluşturuyorsanız, anahtar kelimelerinizi akıllıca kullanmalı ve her sayfayı belirli bir anahtar kelimeye odaklamalısınız. Örneğin, SQL Transaction işlemini anlatıyorsunuz diyelim. Burada “SQL” diye bir anahtar kelime kullanmak yerine “SQL Transaction Kullanımı”, “SQL Transaction İpuçları” gibi kelime türevleri ile daha özel bir yapıda anahtar kelimeler kullanabilirsiniz.

Anahtar Kelime Optimizasyonunu Uygulayın

Bir web sitesine anahtar kelime optimizasyonu uygulamanın farklı yönleri vardır. Web sitenizin içeriği, optimize edilmesi gereken en önemli parçalardan biridir. Çünkü kullanıcılar arama motorlarına kendi aramak istedikleri konu ile ilgili anahtar kelimeleri yazarlar. Dolayısı ile web sayfanızın içeriği ile uyumlu anahtar kelimeler seçmek önemlidir. Bunun yanı sıra web sitenizde yer alan menüleri ve bağlantıları da optimize etmelisiniz.

SEMrush ile Anahtar Kelimeleri Analiz Etme

Farklı Google web sitelerinden anahtar kelime verilerini göstermenin yanı sıra, SEMrush, Bing arama motorundan verileri de görüntüleyebilmektedir. Böylelikle SEMrush aracılığı ile hem Google hem de Bing arama motorları için web sitenizi optimize edebilirsiniz. Tabi SEMrush için öncelikle üyelik kaydı oluşturmak gerekiyor. Bunun yanı sıra analizleri de ücretsiz üyeliklerde kısıtlı, dolayısı ile ücretli abonelik istiyor. SEMrush incelemek için aşağıdaki adresi gözden geçirebilirsiniz.

www.semrush.com

SEMrush ile anahtar kelime analizinin yanı sıra web sitenizin trafiği hakkında da rapor çıkarabilirsiniz. Buna ilaveten sizinle aynı kategoriden olan diğer web sitelerini görebilirsiniz. Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri görebilir ve buna göre bir strateji güdebilirsiniz. Tabi bu dediklerimiz daha profesyonel web siteleri için geçerli. Yoksa normal bir blog tarzında site iseniz böyle maceralara gerek yok tabii ki J

Keywords Discovery ile Anahtar Kelimeleri Analiz Etme

Keywords Discovery anahtar kelime analiz etme imkanı sağlayan bir diğer web sitesi aracıdır. Bu sitede hem ücretsiz hem de ücretli destek vermektedir. Tabi ücretsiz destekleri her zaman ki gibi kısıtlı. Öncelikle ücretsiz olanaklarından da yararlanabilmek için üyelik kaydı oluşturmak gerekiyor. Erişim sağlamak için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

https://www.keyworddiscovery.com/

Keywords Discovery ile anahtar kelime araması yaptığınızda, her biri farklı sonuçlara sahip farklı arama veritabanları arasında seçim yapabilirsiniz. Örneğin burada yer alan Global Premium Database farklı arama motorları üzerinde yer alan sonuçları gösterir ve son 12 ayı baz alarak sonuç vermektedir. Historical Global Database 2005 yılından bu yana olan ve 200 farklı kaynaktan aldığı veriyi döndürür. Shopping Keywords Database alışveriş sitelerinden gelen anahtar kelimeleri içerir. Buy.com, Bizrate.com ve Amazon.com gibi kaynaklar ele alınır. eBay Keyword Database ise eBay Ortak Ağı’ndan arama anahtar kelimeleri sonuçlarını almamızı sağlar. Bunlara ilaveten sadece seçtiğimiz ülkeler ve/veya seçtiğimiz arama motorları ve/veya diğer kaynaklar gibi özelleştirmelerde yapabiliriz.

Keywords Discovery menüsünden birçok faydalı Anahtar Kelime Bulma özelliğine erişebilirsiniz. Keyword Tools bölümünde anahtar kelime eğilimlerini kontrol edebilirsiniz. Keyword Density Tool ile belirli bir URL’yi analiz edebilir ve bu URL’deki farklı anahtar kelimeleri öğrenebilirsiniz.

Yapılan arama sonuçları içinde sayfa başına görüntülenecek arama veri tabanını ve sonuç sayısını seçebilirsiniz. Ayrıca seçenekleri de özelleştirebilirsiniz. Örneğin, bir kelime öbeğinde en az iki, en fazla üç kelimeden oluşan bir anahtar kelime görüntülemeyi seçebilirsiniz.

Keyword Competitors Tool ile web sitenizin rakiplerini aynı anahtar kelimeleri kullanarak analiz edebilirsiniz.

Keyword Trends Tool ile özel bir anahtar kelimenin arama motorları üzerindeki trendini görebilirsiniz. Bu tool üzerinde anahtar kelimenizi yazdığınızda hangi ülkede ne kadar aranmış analiz yapabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir