Son Haberler
Anasayfa / Yazılım / SEO / SEO Önemi

SEO Önemi

Arama motoru optimizasyonu (SEO) işlemi, web sitemizin tanıtılması için çok önemlidir. Bir çok WEB sitesi sahibi, site yöneticisi SEO işleminin sadece arama motorları üzerinde iyi sonuçlar elde edebilmesi için fayda sağladığına inanmaktadır. Ama aslında bu yanlış bir algı. SEO işlemleri aslında bir WEB sitesinin tamamı ile yönetilmesi ile ilişkilidir. SEO vasıtası ile düşük kaliteli WEB sitelerini, yüksek kaliteli WEB sitelerinden ayırabiliriz.

Arama Motorlarını Değil, Kullanıcıları Hedefleyin

Eğer bir kullanıcı sitenizden faydalandı, sitenin içeriğini beğendi ise bu kullanıcı çok büyük olasılıkla sitenize tekrar geri dönecektir. Geri dönen ziyaretçi sayısı, yeni ziyaretçiler ile kıyaslandığında sitenin geri dönüş oranı çıkarılmaktadır. İyi SEO kullanıyor olsanız bile, web sitesi içeriği zayıfsa, sonuçlar hayal kırıklığı yaratabilir. Dolayısı ile kötü içeriğe sahip sitelere arama motorları üzerinden ziyaretçilerin tekrar geri dönüşü olmayacak ve ne kadar iyi SEO yaparsanız yapın çabanız boşa gidecektir.

Web sitenizi optimize etmek, web siteniz üzerinde önemli bir etki görmek için çok zaman ve çaba gerektiren uzun vadeli ve sürekli olarak devam eden bir süreçtir. Bir çok WEB sitesi sahibi hızlı sonuç almak istedikleri için SEO sürecinde çabucak yılmaktadır. Oysaki arama motorlarının bir WEB sitesi içeriğini indekslemesi haftalar sürebilir.

İnsanların Arama Motorlarını Nasıl Kullandığını Anlamak Gerekir

Birçok kullanıcı internet üzerinde aradıklarını bulmak için arama motorlarına bağımlıdır. Özellikle de Google bunların başında gelir. Kullanıcı arama motorlarına aramak istediği konu ile alakalı olarak bir takım bilgiler girer, ara butonuna basar, arama motoru tarafından bilgilere ilişkin WEB sayfaları listelenir ve kullanıcı bu sayfalara tıklar. Süreç tamamen bu şekilde. Burada kullanıcıların arama motorları sonuç sayfasında nasıl davrandıklarını anlamak çok önemlidir.

Kullanıcılar web’de bilgi ararken genellikle aynı adımlardan geçer. SEO işlemi kullanıcının aradığı bilgi, servis, konu ile ilgili olarak spesifik kelimeleri arama motoruna girmesi ile başlar. Arama motoru da kullanıcının girmiş olduğu anahtar kelimelerle ilişkili web içeriğine sahip siteleri sonuç sayfasında listeler. Tabi bu sonuç sayfasında arama sonuçları içerisinde ücret ödeyerek üst sıralarda çıkan sonuçlarda yer alabilir. Bunlar sponsorlu bağlantılar, ücretli bağlantılar olabilir. Veya tamamen ücretsiz olarak da üst sıralarda çıkan sonuç sayfaları yer alabilir. Kullanıcılar bu listelenen sonuçlar içerisinde başlıklar ve kısa açıklamaları görür. Burada yapmış olduğu aramaya ilişkin en iyi sonuçları göstereceğine inandığı bağlantılara tıklar ve açar. Bazen de yeni bir arama yapar veya daha detaylı filtreleme ile arama yapma yoluna gidebilir.

Bilgi Arama

Bilgi aramak için arama motorları, gazeteler, ilanlar gibi birçok yere gidebiliriz. İstatistikler bilgi aramak için insanların daha çok arama motorlarına yöneldiklerini göstermektedir. Bu da tabi arama motorlarını hedef alarak WEB sitelerini optimize etmenin önemini arttıran bir gerçek. Dolayısı ile birçok büyük site dahi sürekli olarak site trafiğini arttırmak için SEO hususunda işlemler yapmaya devam etmekte.

En Yaygın Arama Motorlarının Kullanılması

Arama motorları site sayfalarının içerikleri ile alakalı olarak sonuç sayfalarını oluşturabilmek için çeşitli metotlar ve algoritmalar kullanırlar. Kullanıcılar da alışkın oldukları arama motorlarından kolay kolay vazgeçmezler. Özellikle dünyada en çok kullanılan arama motoru Google sektörde en önde gelen arama motorudur.

Farklı Arama Türlerini Kullanma

Farklı arama motorları olduğu gibi, bilgiyi ararken farklı türde aramalarda yapabiliriz. Arama türleri genelleme yapılırsa 3 tiptedir. Bilgi amaçlı aramalar, yönlendirmeli aramalar ve işlemsel aramalardır. Bu üçü arasındaki farkı anlamak WEB sitesi optimizasyonunda önemlidir.

Bilgi amaçlı aramalara örnek verecek olursak, genel bir bilgi aramak amacı ile kullanılır. Bir ülkenin tarihi, bilimsel gerçeklikler gibi bilgiler. Bunun sonucunda arama motoru birçok bilgi içeren sayfayı geri döndürür. Özellikle en başta daha büyük siteler yer alırlar (wikipedia, about vb gibi büyük siteler). Daha sonra diğer siteler gelir, akademik siteler, forum siteleri, PDF doküman kaynakları vb gibi.

Yönlendirmeli aramalar ise, daha net sonuç odaklı ve daha az sonuçlar getirirler. Bu tip aramalarda bir şirket, bir özel isim, bir kişi arama gibi sorgular vardır.

İşlemsel aramalar ise, adından da anlaşılacağı üzere eylem gerektiren sorgulardır. Bir ürün satın alma, bir araç kiralama, ev kiralama vb gibi işlemler için yapılan sorgulamalardır.

Spesifik olarak tam ne istediğinizi nasıl ararsınız?

Arama motorları üzerinde bilgi ararken nasıl arama yapılır çok önemlidir. Örneğin siz bir sorgunuzda birden fazla olan kelimeyi direkt olarak yazıyor iseniz birçok sonuçla karşılaşabilirsiniz. Ancak bu aramak istediğinizi tırnak içi ifadeler ile yazdığınızda tamamen sizin yazdığınız şekilde ibarenin geçtiği WEB içeriklerine ulaşabilirsiniz. Örneğin HDR Fotoğraf ibaresini “HDR Fotoğraf” şeklinde aratırsanız bu iki kelimenin birbirinden ayrılmadan sorgulanmasını sağlayabilirsiniz.

Bazen kullanıcılar ne aramak istediğini bilirler ama arama motorlarında bunu uygun anahtar kelimeler ile ifade edemezler. Örneğin kullanıcı aslında HDR fotoğraf nasıl çekilir diye öğrenmek isteyebilir. Ancak arama da HDR Fotoğraf yazar. Dolayısı ile birçok farklı sonuçta yansır. İşte bu noktada içerik için SEO yapmak çok önemlidir. O içeriğe ait etiketler arasında siz uygun en çok aranan anahtar kelimeleri içeriğie uygun şekilde kullanabilirsiniz.  

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir