Son Haberler
Anasayfa / Yazılım / C# / SingleTon Pattern Design (Tek Nesneler)

SingleTon Pattern Design (Tek Nesneler)

Singleton bir program çalıştığında belli bir nesneden sadece bir instance olmasını garantilemek için kullanılır. Buna ek olarak oluşturulan nesneye ilgili sınıfın dışından mutlaka erişim sağlanmasını da hedefler. Örneğin bir veri tabanı uygulamasında belli bir anda sadece bir bağlantının olması istenir yani her gerektiğinde yeni bir bağlantı nesnesi oluşturmaktansa mevcut bağlantı nesnesi kullanılarak daha performanslı bir yapı sağlanır. Bu işlemi gerçekleştirebilmek için statik üye elemanlarını kullanacağız. Singleton ile ilgili sınıf dahilinde instance alınmasını önleyeceğiz, bu işlem private ve protected access modifier ile classı tanımlayarak da yapılabilir fakat bizim isteklerimizden bir diğeri de yalnızca bir defa instance alınabilmesini sağlamak. O halde ilgili sınıfın içinde bir yerlerde nesnemizin oluşması gerekiyor. Bunu property veya statik bir metotla yapabiliriz.

Bir örnek kod parçacığı yaparsak :

Örnekteki static method classın kendi içinde oluşturulan objeyi bize geri dönüş değeri olarak döndürülmesini sağlıyor.

2 yorum

  1. Uygulama malesefe çalışmıyor. Ekran kaydı da göndermek isteerdim ama.

    public class singleTon
    {
    private static singleTon obje;

    private singleTon()
    {

    }

    public static singleTon obje()
    {
    if (obje == null)
    obje = new singleTon();

    return obje;
    }
    }

  2. Selçuk ,
    Uygulama çalışıyor senin
    private static singleTon obje;
    ile
    public static singleTon obje()
    {
    if (obje == null)
    obje = new singleTon();

    return obje;
    }
    kısmı aynı iki değerin ismini aynı olmaması lazım . Örneği incelersen iki değerin isminin aynı olmadığını görebilirsin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir