Anasayfa / Business / Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama

İletişim günümüzde gerçekten çok önemli bir konu, hele ki kitle iletişimi. Yani bir çok insana birden ulaşabilmek gerçekten çok önemli. Günümüzle şöyle bir eskiyi kıyaslar isek kitle iletişimi nerelerden nerelere ulaştı şaşırmamak elde değil. Öyle çok eskilere değil kendi çocukluk dönemimize gideceğim. Çocukluğumda kitle iletişim aracı denince Televizyon, Radyo ve  yazılı basın olarak gazete, dergi kitab vb aklıma geliyor. İnternet o zamanlar kullanılmıyordu bile. Şimdi öyle mi oysa. Artık günümüzde kitle iletişim aracı denilince akla en başta internet geliyor. İnternet sayesinde artık iletişim halindeyiz. Yazılı, görsel basın vb interneti çok aktif bir şekilde kullanıyor. Tabi bir de işin son birkaç yıllık boyutuna baktığımızda insanların bir çoğunu birkaç noktada bir araya getiren sosyal medya var. Artık hepimizi bir şekilde sosyal medyada yer alıyoruz. Üstelik sosyal medya da yer alma kriterleri artık öyle sadece teknoloji ile iç içe olan gençler ve orta yaşlı kesim değil, ilerleyen yaşlardaki kesimi de kapsamış durumda. Hal böyle olunca tabi sosyal medya vazgeçilmez oluyor.

Sosyal medya sadece insanların kendi içindeki bir iletişim aracı değil tabi. Artık günümüzde bir çok firmada sosyal medya aracılığı ile son tüketicilere ulaşıyor. Hem insanlara daha kolay ulaşım sağlıyor hem de artık bu yapının bir parçası olmak zorunda zaten. Bu yapının bir parçası olmak zorunda derken nereye geliyorum? Dijital pazarlamaya tabii ki. Dijital pazarlamada sosyal medya artık çok önemli. Dijital pazarlama tabi sosyal medyayı aslında bir satış yöntemi olarak kullanıyor mu dersek bu belki küçük çaplı firmalar için olabilir ama büyük çaplı firmalar için dijital pazarlama bir satış yöntemi olmaktan ziyade insanlara ulaşımı sayesinde satışı arttıran, insanlara ulaşım ile satışı ilişkilendiren bir iletişim süreci aslında. Sosyal medyayı kurumumuz adına kullanabilmek için bazı noktalara da dikkat etmek gerekiyor. Çünkü olumsuz bir başlangıç sürecin daha sonradan düzeltilmesini zor kılabiliyor bazen.

Bu noktada profesyonel bir destek ve eğitim şart. Çünkü bir çok farklı konuda bilgi sahibi olmak gerekiyor. Sadece sosyal medyada içerik paylaşmak önemli değil. Hangi içeriğin hangi ortamda, hangi kanalda paylaşılması gerektiği çok önemli. Bir de bunun raporlama boyutu var. Hangi kanalda paylaştığınız içerikten geri dönüşler oldu? Geri dönüşler nasıl sonuçlandı? Bunları iyi bir şekilde analiz etmek gerekiyor. Bu konuda firmamız için dijital pazarlamayla ilgili eğitimler veren SMK (Sosyal Medya Kampüsü) ile tanıştım. Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Uzmanlığı, Uygulamalı Adwords ve Sosyal Medya Reklamcılığı gibi eğitimler veren Sosyal Medya Kampüsü alanında güçlü bir kadroya sahip. Alınan eğitimler sayesinde dijital pazarlama hususunda rekabet avantajı için yeni kaynaklara ulaşma, aracısız dağıtım modellerini anlama, yeni iş modelleri üretme, sosyal medya pazarını daha etkin ve verimli kullanma, erişilmemiş alt segmentleri de hedefleyerek onlara erişme, sunuçları analiz ederek raporlamayı da öğreniyorsunuz. Günümüzde sosyal medyanın dijital pazarlama için olmazsa olmaz olduğunu ve bunu bir fırsata dönüştürmek gereğini anlamamız açısından bu eğitimler oldukça faydalı oluyor. Artık son tüketiciye bilinçli bir şekilde ulaşmak dijital pazarlamadan ve sosyal medyadan geçiyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir