Anasayfa / Yazılım / SEO / WEB Sitenizin SEO İçin Hazırlanması

WEB Sitenizin SEO İçin Hazırlanması

Web siteniz arama motoru optimizasyonu (SEO) sürecinde en önemli unsurdur. İyi yapılandırılmış bir web sitesinin SEO süreci de kolay olmakta ve daha hızlı sonuçlar alınabilmekte iken, kötü yapılandırılmış bir site için istenen sonuçlar alınamayabilir. Bu nedenle, herhangi bir SEO adımını uygulamadan önce web sitenizi hazırlamak önem adımdır.

Bir web sitesi oluşturmadan önce bu web sitesinin içeriğine karar vermek gerekir. Sitenin içeriğinin, kategorisinin ne olduğu önemlidir. Ziyaretçiler buna göre o siteyi ziyaret edip etmemeye karar verirler. Genelde siteleri iki tipe ayırabiliriz. Herhangi bir konuya özgü olan siteler ve genel siteler. Tek bir konu siteleri, örneğin yapı malzemeleri sitesi, Phyton öğretim sitesi vb gibi siteler için SEO işlemleri daha kolay, daha nettir ve sonuçları daha verimlidir. Genel siteler, haber siteleri, bir çok konuyu içeren forum siteleri, al-sat siteleri gibi siteler ise daha geneldir, birçok farklı türde içeriğe sahiptir ve dolayısı ile SEO işlemi daha zordur. Sonuçları da, tek bir konuya odaklanmış siteler kadar verimli olmayabilir. Ama genel sitelerin de şu avantajı vardır, içerik zenginliği nedeni ile bu siteler daha fazla güncel olabilirler, içerik bulmak kolaydır.

Ziyaretçilerin, Hedef Kitlelerin Neye İhtiyacı Olduğunu Belirleme

Hedef kitle veya web sitesi ziyaretçisi, web sitenizi tasarlarken, onu oluştururken, içeriği eklerken ve arama motorları için optimize ederken göz önünde bulundurmanız gereken en önemli faktördür. Hedeflediğimiz kitlenin neye ihtiyacının olduğunu bilmek web sitemizin trafiği açısından çok önemlidir.

Örnek olarak bir e-ticaret sitesini düşünelim. E-ticaret sitelerinde SEO çalışmasında ürün özellikleri, ürün incelemelerine odaklanmak SEO açısından önemlidir. Eğitim sitelerinde de makaleler, makalelerin ana başlıkları önemli olmaktadır.

WEB Sitenizden Gelir Elde Etmek

WEB sitenizden gelir elde etmenin birçok yolu vardır. E-ticaret olarak adlandırdığımız ziyaretçilerimize ürün veya hizmet satışı gerçekleştirdiğimiz siteler. Veya web sitenizin çok fazla ziyaretçisi olması durumunda gelen trafiği göz önünde bulundurarak siteye reklam alınması ve trafiğin gelire dönüştürülmesi.

Konu ve Trend Analizi Yapmak

Web siteniz için trend analizi yapmakta çok önemlidir. Bunun için çok kullanışlı olan Google Trends aracını önerebilirim. Bu araç sayesinde bir web sitesinde kullanmak istediğiniz herhangi bir anahtar kelimeyi veya konuyu yazabilir ve konuyla ilgili en çok ilgilenen ülkeleri ve bu konu, bu trendle alakalı anahtar kelimelerle ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Ayrıca sonuçları sol menüden daraltabilir ve bu anahtar kelimeleri “Arama Terimi” alanındaki diğer terimlerle karşılaştırabilirsiniz.

Peki bu aracı nasıl kullanabiliriz. Bunun için tarayıcınıza www.google.com/trends yazmanız yeterli. Daha sonra bu sayfayı açtığınızda Googl e tarafından hizmete sunulmuş olan arama trendlerini gösteren sayfa açılır. Burada soldaki menünden trend olan aramaları görebilirsiniz.

Arama alanına istediğinizi yazarak bu sorgunun en çok yapıldığı yerleri bölgesel olarak, tarihe göre görebilirsiniz. Örneğin arama alanında SQL yazdım. Türkiye’de sorgulanma durumuna, son 12 aya baktım. Aşağıdaki gibi sonuçlar karşıma çıkar:

Aynı zamanda birden fazla arama terimlerini de karşılaştırma yapabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir